2013. január 22., kedd

Sql Server Error log méretének csökkentése

Üdv!

Találkoztam egy jó kis szituval, és gondoltam hátha hasznos lesz másnak is!

Adott egy instance, sok darab adatbázissal, amik elég sűrűn (mondhatni irreálisan sűrűn) kapnak tran-log backupot, és ezt minden nap persze. Ennek a miértjét hagyjuk is, én sem lettem meggyőzve arról, hogy ez miért jó így... És erre még rájönnek a sűrű full backupok is.

Eljött az idő, amikor kényelmetlenné vált az, hogy az sql server error logja túl nagy lett...

Mi a köze a kettőnek egymáshoz?

Minden sikeres backup (így a log backup is) csinál egy bejegyzést az error logba. Általában ezt nem vesszük figyelembe, mert beállítjuk az alertet, ha a backup hibára fut és kész... Esetleg még a sikeres backupról is küldünk levelet magunknak. Viszont ezzel az aprósággal nem foglalkozunk, mert elfér kategória...

Ha ilyen érdekes mentési tervünk van (Maintanance Plan), akkor érdemes beállítani egy Trace flaget, amit éppen erre a célra terveztek.

Méghozzá ezt : 3226

Két féle képpen tudod ezt megtenni:

1.: Sql Server Configutation Managerben a Startup Paraméterekhez hozzáadod azt hogy -T3226
2.: Management Studio / Query ablakba beírni: DBCC TRACEON (3226, -1)


 
Jó munkát!

1 megjegyzés:

  1. Hali,
    Én évek óta a jól bevált sp_cycle_errorlog procit használom. Minden nap éjfélkor lefuttatom és 90 napnyi logot tartok meg. a TF nem rossz, de ha az error log-ra (is) épülő monitoring/dashboard megoldásod van, akkor nem biztos, hogy a lejobb választás :)

    VálaszTörlés